Wyszukiwarki

Zagłębianie się w tematykę reklamy internetowej należałoby rozpocząć od wyszukiwarek ze względu na ich specyfikę, popularność wśród użytkowników Internetu i fakt, iż jest to obecnie jedna z najskuteczniejszych form reklamy internetowej. Istnienie serwisu internetowego firmy jest bezcelowe, jeżeli prawdopodobieństwo jego znalezienia przez potencjalnego klienta jest znikome. Najłatwiejszym i najbardziej popularnym wśród internautów sposobem poszukiwania informacji są wyszukiwarki. Uwaga użytkowników Internetu w największym stopniu kieruje się na witryny zwracane na najwyższych pozycjach ich rankingów, tym samym znajdujące się tam strony cieszą się znacznie większą popularnością, niż te znajdujące się na niższych pozycjach. Większość internautów rzadko kiedy przegląda więcej niż jedną lub dwie pierwsze strony wyników. Zwiększeniu szans na znalezienie serwisu w systemach wyszukiwawczych przez umieszczenie prowadzącego do niego odnośnika możliwie wysoko w wynikach, służy marketing internetowy w wyszukiwarkach (SEM – Search Engine Marketing). Listy wyników zwracane przez wyszukiwarki, które internauta uzyskuje po wpisaniu interesujących go słów kluczowych, można podzielić na dwie główne grupy. Pierwsza z nich, nazywana wynikami „organicznymi” lub „naturalnymi” tworzona jest na podstawie algorytmu oceniającego jakość poszczególnych serwisów. Pozycja na tej liście zależna jest od jakości wykonanej i zweryfikowanej przez algorytm pracy nad serwisem. Druga lista, wyświetlana przez wyszukiwarkę obok wyników naturalnych to tzw. wyniki płatne lub sponsorowane (ang. paid placement listings). Obecność i pozycja na niej jest zależna od wniesienia opłat na rzecz wyszukiwarki i ich wysokości.

Copyright © 2007 - 2008