Reklama pocztowa

Za pośrednictwem poczty, małe przedsiębiorstwo ma możliwość przekazywania ofert sprzedaży, listów reklamowych, katalogów, informatorów, ulotek, broszur, prospektów czy nawet bezpłatnych próbek konsumenckich. Zaletą direct mail jest możliwość dotarcia do ściśle określonego segmentu rynku, w obrębie którego przedsiębiorstwo działa. Warunkiem jej skuteczności jest precyzyjne ustalenie listy odbiorców. Wykorzystuje się w tym celu m.in. listy wyborców lub książki telefoniczne. Przedsiębiorstwo musi zadbać o to, aby dobrze poznać potencjalnych klientów do których adresuje swoją reklamę, a ona sama musi być przygotowana bardzo starannie. Jej treść powinny stanowić wyłącznie informacje interesujące i użyteczne z punktu widzenia odbiorcy listu. Zaletą reklamy pocztowej jest też możliwość bardzo dużej indywidualizacji przekazu. Przy długotrwałej akcji reklamowej prowadzonej droga pocztową i nadmiarze otrzymywanych informacji istnieje jednak ryzyko, że adresaci będą ignorować otrzymywane informacje.

Copyright © 2007 - 2008