Reklama internetowa

Najpopularniejszym i najszerzej stosowanym elementem promocji która można prowadzić przy pomocy Internetu jest reklama internetowa. Jej zadaniem, tak samo jak reklamy w innych mediach jest m.in. informowanie grupy klientów o nowym produkcie lub usłudze oraz wywarcie bezpośredniego wpływu na jego zachowanie. To co odróżnia reklamę internetową od tradycyjnej, to możliwość dopasowania jej ekspozycji do indywidualnego zachowania konsumenta. Jej trzy główne cele to:

  • budowanie świadomości istnienia produktu, usługi lub strony internetowej w umysłach potencjalnych odbiorców,
  • dążenie do zwiększania sprzedaży przez Internet,
  • stymulowanie użytkowników do cyklicznych odwiedzin witryny WWW.
Reklama internetowa jest silnym instrumentem promocyjnym ale tylko wtedy, gdy trafia do odpowiedniego odbiorcy, a emitowany rzekaz jest dobrany do jego profilu. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż jej zadanie wiąże się albo z kierowaniem internauty na stronę internetową firmy, gdzie może on zapoznać się z jej ofertą, albo z budowaniem świadomości marki (branding).

Copyright © 2007 - 2008