Prasa to powszechnie dostępny i bardzo popularny środek przekazywania informacji. Jest również najstarszym obok plakatu medium reklamowym. Możemy ją podzielić na prasę codzienną, czyli wszelkiego rodzaju gazety i dzienniki oraz czasopisma (magazyny). Badania wykazują, że prasa w odróżnieniu od telewizji to medium wybierane świadomie, lektura prasy przebiega w skupieniu, a reklamy w niej są akceptowane. Poszczególne pozycje prasowe trafiają do określonych grup czytelniczych, przez co przedsiębiorstwo ma możliwość kierowania przekazu tylko do grup potencjalnie zainteresowanych oferowanymi przez nie produktami. Prasa ze względu na swą papierową formę jest równocześnie mniej „ulotna” niż emitowane spoty reklamowe w radiu czy telewizji. Zaletą reklamy w prasie, zwłaszcza z punktu widzenia małego przedsiębiorstwa jest jej relatywnie niski koszt. Nie bez znaczenia jest też fakt, że pozwala na trwałe umieszczenie szczegółowych danych teleadresowych takich jak numery telefonów, adres pocztowy, e-mail, adres WWW.
Podobnie jak prasa codzienna również czasopisma są bardzo interesującym rozwiązaniem da małych przedsiębiorstw. Zwłaszcza tych trudniących się wytwarzaniem specjalistycznych towarów lub usług, na które nie ma wystarczająco dużej liczby nabywców na rynku lokalnym. W momencie gdy potencjalni nabywcy rozproszeni są na dużym obszarze (np. na terenie całego kraju), przedsiębiorstwo powinno przyjrzeć się możliwości umieszczania reklam w czasopismach branżowych i prasie fachowej. Charakteryzuje się ona wysoką selektywnością geograficzną i demograficzną oraz dużą wiarygodnością i prestiżem w oczach czytelnika. Reklama do czasopisma powinna być przygotowana na tyle dobrze, aby można było ją ponawiać przynajmniej przez kilka kolejnych numerów.