Definicja reklamy

W dzisiejszym świecie spotykamy się z nią na codzień, wszystko jest nią wręcz przesiąknięte. Ale czym tak właściwie jest? Na pewno informacją, ale jaką konkretnie? Według definicji reklama to bezosobowa, odpłatna i adresowana do masowego odbiorcy forma przekazywania informacji rynkowych. Informacji które prezentują i popierają ofertę sprzedaży określonego nadawcy. Reklama może promować nazwę, znak firmowy lub wizerunek firmy, może promować oferowany przez przedsiębiorstwo produkt przekonując o jego zaletach, wywoływać zainteresowanie a także pobudzać pragnienie posiadania go, może też uwypuklać te jego cechy, poprzez które przedsiębiorstwo chce konkurować na rynku. Trzeba mieć na uwadze fakt, że z jednej strony reklama jest sztuką, polegającą na opisywaniu i przedstawianiu nabywcom korzyści jakich dostarcza produkt, oraz skłanianie ich do jego nabycia poprzez nieosobowe formy przekazu. Z drugiej natomiast jest oparta na wiedzy o jej konstruowaniu i używaniu w taki sposób aby była skuteczna. Skuteczność to stopień realizacji celów, jakie przedsiębiorstwo chce osiągnąć przy jej pomocy.

Copyright © 2007 - 2008