Linki sponsorowane (również boksy sponsorowane, boksy reklamowe itp. - nazwa zależna od wyszukiwarki) to produkt reklamowy oferowany przez wyszukiwarki. Ma on postać krótkiego opisu i również tekstowego odnośnika do reklamowanej witryny. Linki sponsorowane są kierowane na określone słowa kluczowe i wyświetlane obok naturalnych wyników w reakcji na wpisane tych słów przez internautę. Atrakcyjną cechą linków sponsorowanych, zwłaszcza dla małych przedsiębiorstw, jest również możliwość kierowania ich prócz słów kluczowych również na geograficzną lokalizację odbiorcy (location-based advertising). Systemy geolokalizacji potrafią z mniejszą lub większą dokładnością zidentyfikować fizyczne położenie użytkownika. Tego typu kierowanie pozwala np. wyświetlać reklamę użytkownikom, którzy wpisują słowo kluczowe i mieszkają w określonym województwie lub znajdują się w ustalonej odległości od fizycznej lokalizacji firmy. Prócz stron z wynikami wyszukiwania linki sponsorowane mogą być wyświetlane również na stronach internetowych współpracujących z wyszukiwarkami. Mamy wtedy do czynienia z reklamą kontekstową (contextual advertising). Linki są wyświetlane na witrynach powiązanych tematycznie ze słowami kluczowymi na jakie są kierowane. Opłaty naliczane są w opisanych nieco dalej systemach CPC lub CPM.